Este greu  sa „te faci” antreprenor?

„Cei mai multi oameni nu isi doresc libertate deoarece asta inseamna responsabilitate. Iar responsabilitatile ii sperie pe oameni.”

Toti cei care aleg calea antreprenoriatului, intr-o proportie de 99%, aleg in primul rand libertatea. Bineinteles, pretul acestei alegeri este unul singur: responsabilitatea!  Actiunile care urmeza, daca nu urmeaza cateva principii si o strategie ar putea conduce la anumite rezultate nu tocmai placute…
In cartea sa, „Inovatie si Antreprenoriat”, Peter Drucker, recunoscut drept fondatorul practicilor si afacerilor moderne, contureaza actiunile specifice pe care trebuie sa le intreprinda cineva pentru a putea fi un antreprenor si un inovator eficient, productiv si profitabil. (pentru ca orice ar sustine cineva, afirm, si nu doar din experienta proprie de peste 20 de ani de antreprenoriat ca, obiectivul principal al oricarei afaceri – private sau de stat – trebuie sa fie profitul! Din profit se platesc furnizorii, angajatii, taxele si managerul, se amortizeaza resursele consumate) Drucker spune ca: „Inovatia, cheia progresului, este un proces foarte special si deliberat. A fi antreprenor nu inseamna nimic misterios si magic. Nu tine nici de bagajul genetic. Este o disciplina care poate fi invatata”.  Si asumata cu responsabilitate, devotament si pasiune – as mai adauga.

cuvinte-succes

Singura deosebire intre cei care au putinta sau neputinta de a lua decizia de a porni pe calea antreprenoriatului este doar capacitatea de a comunica cu sine insusi; de a infrunta acea voce micuta din creier care are foaaarte mare de zona de confort, in asa fel incat sa treci la actiune. Cercetarile si statistile au dovedit faptul ca oamenii pot, teoretic, sa intreprinda orice atata timp cat gasesc resursele care sa ii faca sa creada sa treaca efetiv la fapte. Iar resursele le vor gasi mult mai repede daca vor incepe sa-si puna intrebari de genul:

Cum…? Cine/Cui/Pe cine …? De ce …?

  • Cum as putea face asta? Cum m-as simti dupa ce as materializa asta?
  • Pe cine ar ajuta asta? Cui i-ar folosi? Cine ar cumpara/fi intesresat?
  • De ce vreau sa materializez aceasta idee? Este important pentru mine sau este o cerinta(nevoie) a pietei?
  • Cine m-ar putea ajuta in punerea in practica? (Unde as putea gasi resursele necesare?)

Unde vor conduce aceste intrebari?

Raspunsul,  este la un lucru simplu care nu poate scapa nimanui!Diferenta dintre cei care obtin rezultate si cei care nu le obtin nu sta in noroc dar nici in reinventarea rotii. Exista modele de afaceri logice, servicii si produse a caror utilitate si cerere este dovedita si intarita si „drumuri batatorite” care sunt la indemana oricaruia dintre noi. Cu toti putem da frau liber farmecului si imaginatiei. Secretul oricarui antreprenor de succes vine din atentia si receptivitatea acordata clientilor si nevoilor acestora si adaptabilitatea produselor sau serviciilor la aceste nevoi. 

Succesul intr-o afacere NU este un accident.

succes

Lucrurile au mereu tendinta de a avea un curs logic si previzibil.

Cei care schimbă jocul” o carte scrisa de Andrea Rosca si Mona Dartu,  este, probabil prima carte care vorbește despre trasaturile de caracter comune pe care le au si le-au cultivat cativa antreprenori autohtoni, de aici de la noi, din Romania post-revolutionara: Dragoș Petrescu (City Grill, Caru’ cu Bere); Mihai Marcu (MedLife); Vasile Armenean (Betty Ice); Dragoș și Adrian Pavăl (Dedeman); Adrian Mihai, Felix Pătrășcanu și Neculai Mihai (Fan Courier); Dan Șucu (Mobexpert); Florin și Măriuca Talpeș (Bitdefender și Softwin).

Poate că de cei cu care lucrează antreprenorii, prieteni sau famili sunt considerti uneori nedrepți, fixiști, intoleranți, autoritari, insuportabili, pisălogi, narcisiști, nerezonabili, suciți, neatenți …  Insa, antreprenorii sunt printre acei putini care isi asuma responsabilitatea de a porni o afacere pe cont propriu, fara sa ii impinga cineva de la spate,  chiar daca stiu uneori ca altii au esuat in intreprinderi similare.
Ce factori ii  insufletesc, ce ii determina si ii anima  sa faca orice ca pentru a reusi in Romania?

7 mecanisme fundamentale care ar putea asigura si reusita ta. De ce nu? Acestea sunt: Pasiunea, Credinta, Strategia, Valorile, Energia, Empatia cu semenii si Maestria comunicarii.

Intrebat odata ce sfat le-ar putea da altora sa reuseasca in antreprenoriat, Banker Hunt, un petrolist texan miliardar a raspuns ca este usor sa reusesti, Mai intai stabilesti exact ce anume vrei sa reusesti iar apoi te hotarasti daca esti dispus sa faci sacrificiul pe care il cere reusita ta – si pe urma, faci acel sacrificiu. Daca nu faci cel de-al doilea pas, nu vei obtine niciodata sa obtii ceea ce doresti, pe termen lung. Atat de simplu e!

 

Imagini pentru adrian iacob aisucces

Adrian Iacob trainer acreditat ANC(Autoritatea Naţională pentru Calificări) si antreprenor.

www.aisucces.ro site-ul oamenilor care isi doresc mai mult si care au ales sa reuseasca in viata si in afaceri