Pierderile de apă reprezintă cantitățile de apă care nu ajung sa fie utilizate in mod benefic si costa utilitățile de apa o parte din venitul la care au dreptul.

Acest capitol adreseaza in parte intrebarea : Ce fel de pierderi exista in sistemele de distributie a apei ?

Pierderile de apa in retelele de apa se intampla in doua moduri distincte .

Pierderile reale sunt pierderile fizice din sistemele de distributie , cel mai adesea scurgeri si revarsari ale bazinelor .

Pierderile aparente sunt pierderile nefizice care se intampla atunci cand apa este livrata cu succes catre consumator , dar din varii motive , nu este masurata sau contorizata cu acuratete; Asadar este indusa o eroare in cantitatea de consum al clientului . Cand astfel de erori au loc in mod sistematic intr-un numar apreciabil de conturi de clienti , masura agregata a consumului de apa poate fi puternic distorsionata si pierderi apreciabile de profit pot avea loc .

 

Imagini pentru apparent water loss

Acest capitol explica cauzele pierderilor aparente si descrie impacturile semnificative pe care le exercita asupra integritatii datelor de consum si recuperarii de venituri in sisteme a caror consumatori sunt contorizati . Optiuni pentru a controla aceste pierderi sunt de asemenea discutate .

 

Pierderile aparente pot fi vazute ca pierderile nefizice sau,,de hartie’’, in sensul ca nici o apa nu este in mod fizic pierduta din procesul de distributie a apei . Cu toate acestea , insa , aceste ineficiente in practicile informationale de contabilizare si operare a statiei de apa pot avea un impact signifiant . Ele sunt cauzate de apometre defecte , gresit proportionate sau citite ; coruptia datelor de consum a apei in sistemele de facturare ; si apa care este luata din sistemul de distributie fara autorizatie .

 

Pierderile aparente sunt constituite din trei componente primare :

 

  1. Inacuratetea contoarelor clientilor
  2. Erori sistematice de operare a datelor de consum
  3. Consum neautorizat

 

Anumite aparitii ale pierderilor aparente sunt usor de identificat ; si presupuneri pot fi facute pentru a aproxima componentele mai subtile sau complexe de pierdere aparenta . Cele din urma pot fi verificate in timp de lucru prin metode de jos in sus este condus si strategia de control al pierdererilor de apa este elaborata .

Cum au loc pierderile aparente?

Pierderile aparente au loc ca un resultat al ineficientelor in masurare , inregistrare , arhivare , si operatii de contabilitate folosite pentru a tracta volume de apa intr-o retea de apa . Aceste ineficiente pot fi cauzate de apometre necorespunzatoare sau supradimensionate ; citiri gresite ale contoarelor ; facturari , practici de contabilizare , sau politici slabe . Pierderile aparente au loc de asemenea prin consum neautorizat care este cauzat de consumatori individuali sau altii ce influenteaza aparatele de citire ale acestora.

Modurile specifice in care pierderile aparente au loc sunt multe si variate , si in mod particularcu consumul neautorizat , in continua schimbare . Cei cu intentia de a fura apa , o fac pentru diverse motive . Unii considera ca apa ar trebui sa fie gratuita ; altii nu considera ca au resursele financiare pentru a platii acest serviciu ; altii iau apa in mod malitios  ; mereu gandindu-se la noi metode de a invinge sistemul .

Compania de apa trebuie , asadar, sa ramana vigilenta in eforturile sale de a-si manageria apa . Managementul bun al contoarelor , facturarea rationala a clientilor , polite de colectare si imputernicire pentru a realiza nivele proiectate de venit si mentinerea masuratorilor precise a apei livrate , sunt toate cai prin care compania de apa isi poate spori castigul in materie de apa .

Privind colectarea , dupa cum stiu si managerii financiari ai companiei de apa , nu toti clientii lor isi platesc facturile de apa dupa cum este cerut sau la timp . Nota De Colectare este un indicator de performanta financiar care reflecta rata la care clientii isi platesc facturile de apa . Incasarile colectate sunt masurate ca un procent din banii facturati lunar pentru serviciile utilitatii . Ratele de colectare in ziua a-30-a , a-60-a si a-90-a sunt de obicei bornele urmarite pentru a se tine o evidenta asupra recordului de plata al populatiei . In timp ce rata de colectare este o masura extrem de importanta care reprezinta viteza cu care se obtine venit de catre compania de apa , colectarile nu sunt incluse in metodologia de audit al apei detaliata in acest manual . Rata de colectare masoara plati bazate pe consumul facturat , fie ca toata apa a trecut prin apometrul clientilor sau nu sau daca a fost corect citita . Metodologia are ca granita terminala apometrul clientului , care genereaza date de consum care sunt baza pentru facturarea clientului . Acet manual asigura un ghid pentru utilitati in scopul maximizarii eficientei procesului lor de facturare a apei , in timp ce colectarile se focuseaza pe eficientele platii , lucru ce depaseste scopul acestui manual . Utilitatile de apa au cerinta de a-si monitoriza rata de colectare si de a instaura polite ce maximizeaza colectarea.

Inacuratetea apometrelor clientilor

Apometrele ce masoara volumele eronat pot fi o sursa majora de pierdere aparenta in sistemele de apa potabila. In timp ce o buna parte din companiile nord americane de apa potabila , isi masoara consumul clientilor , un numar notabil dintre acestea , nu o fac. In timpul auditului acestor companii , inacuratetea apometrelor nu poate fi evaluata drept o pierdere aparenta , si aceste utilitati de apa trebuie sa impuna alte metode pentru a cuantifica cantitatea de consum a clientilor si sa o separe de componentele de consum autorizat si pierdere de apa .

Acest manual suporta recomandarile AWWA de a contoriza apa asigurata catre sistemele de distributie cat si intregul consum al clientilor . Asadar , aceasta discutie exista in contextul utilitatilor de apa ce au clientii contorizati in totalitate. Sistemele ce nu isi contorizeaza clientii pot obtine o aproximare de consum al clientilor prin masurarea si inregistrarea de probe din conturile clientilor si evaluarea statistica a resultatelor pentru a deduce trenduri generale de consum ale clientilor .

  • Contorizara clientilor asigura informatii pretioase asupra trendurilor de consum pentru planificarea pe termen lung si informatii necesare pentru a evalua controlul pierderilor si programele de conservare . De asemenea eleveaza valoarea apei in mintea consumatorului prin fuziunea unui pret cu un volum .

Imagine similară

In general , acuratetea apometrelor este influentata in 3 maniere principale :

  • Acuratetea fizica a apometrelor , ca un dispozitiv de masura a debitului
  • Dimensionarea corespunzatoare a apometrului pentru a se potrivii cu profilul de consum al clientului .
  • Tipul potrivit de apometru pentru a inregistra variatile in debit .

 

Acuratetea fizica .

Pentru a spune daca apometrele functioneaza sau nu corespunzator , este recomandat ca utilitatea de apa sa detina , instaleze si testeze apometrele clientilor ca parte dintr-un program in derulare.  In timp ce volume de apa trec prin apometru , acesta se va deteriora si va pierde din acuratete , unele mai rapid ca celelalte . Asadar , apometrele trebuiesc testate , reparate sau inlocuite cu apometre noi . Utilitatile de apa asigura servicii catre o varietate mare de consumatori , de la servicii rezidentiale , la mari complexe industriale . Conexiunile pentru incendiu ar trebui contorizate separat . Multe tipuri de apometre exista pentru a masura debite in aceasta varietate de asezari . Contoare pentru deplasament sunt cele mai comune pentru servicii rezidentiale mai mici. Apometrele de tip compus , turbina , sau elice sunt implementate pentru a servi conexiuni industriale mari . Tehnologia avanseaza mereu , cu noi inovatii de apometre ce apar in ziua de azi .

Imagine similară

Dimensionarea corecta a apometrelor la obiceiurile de consum ale clientului .

Abordari ale functionalitatii apometrelor si managementul acestora au avansat in cai care promoveaza o acuratete mai sporita in masuratorile de consum ale clientilor. In trecut , era comun sa dimensionam conexiunile de servciu ale consumatorilor si apometrele bazandu-ne pe ratele de debit aflate in cel mai ridicat punct al lor . Dar , pentru ca aceste varfuri in debit au loc rar, cel mai adesea apometrele inregistrau debite in punctul cel mai scazut al designe-ului lor , cu debitele cele mai scazute necapturate deloc. In ziua de azi , focusarea este pe rata de debit cel mai adesea intalnita , si nu varfuri de debit atinse rar . Multe companii de apa au recuperat venit considerabil din dimensionarea corecta a apometrelor .

Imagine similară

Selectarea tipului adecvat de contor pentru aplicația clientului.

In mod particular pentru apometre mari , anumite tipuri sunt proiectate pentru obiceiuri de consum specifice . Apometrele de turbina sunt concepute pentru a captura debite moderata si ridicate , dar daca utilizatorul are debite scazute periodic , pierderile aparente vor aparea . Variatiile in debit pot fi masurate cu incredere de apometrele compuse . Utilitatile de apa pot utiliza profile de consumatori pentru a determina varietatea de consum si pentru a selecta tipul potrivit de apometru.

Tehnologia de inserare a datelor asigura scopurile de a obtine profile detaliate despre consumul clientilor in timp de minute sau ore pentru perioade de zile , saptamani , luni . Sisteme care au astfel de capacitati exista de asemenea in marketul comercial . Folosind astfel de date detaliate , un studiu amanuntit privind dimensionarea corecta a apometrelor poate fi condus. Aplicarea acestei abordări specifice pentru utilizatori poate promova o acuratețe superioară a contorului, în special în utilitățile mari de apă cu clase de utilizatori foarte diferite. Așa cum este descris în Manualul AWWA, înregistrarea exactă a datelor pentru dimensionarea contoarelor depinde de rezoluția datelor. Rezoluția datelor este o funcție a volumului de apă pe puls logat și a intervalului de stocare a datelor. Ambele ar trebui să fie cât mai mici posibil, astfel încât debitele reale să fie înregistrate, decat sa fie doar o colectie de rate de debit medii care nu demonstreaza cu precizie profilul consumptiei.

Pentru multe utilitati de apa , mai mult de 50 la suta din venit este primit de mai putin de 20 la suta din conturile clientilor clasificate drept comerciale , multi-familiare sau industriale care utilizeaza metre de marimea 1 sau mai mari. Este , astfel, critic ca aceste conturi sa fie revizuite sistematic pentru a se asigua ca aceste apometre sunt facturate corect.

Gândirea curentă vizează, de asemenea, criteriile de testare a apometrului și criteriile de rotație bazate pe fluxurile cumulative care trec prin contor, mai degrabă decât un interval de timp fix.In mod tradițional, utilitățile de apă stabilesc programe de rotație a contorului pe baza anilor de funcționare și a dimensiunii contoarelor. Direcționarea rotațiilor bazate pe volumul cumulat măsurat este similară cu cea de întreținere a automobilelor, unde schimbarea uleiului și a filtrului de 3.000 de mile nu are loc la niciun moment stabilit, ci numai atunci când se atinge citirea kilometrajului de 3.000 mile. Această abordare poate fi mai eficientă, deoarece contoarele utilizate în mare măsură se vor roti în timp util, ceea ce va asigura menținerea preciziei, în timp ce rotația ușoară a contorului bazată pe consumul cumulativ ar trebui formulată în colaborare cu realitățile de desfășurare a echipajului și planificare, deoarece ar putea fi avantajos să existe echipajele rotesc mai mulți metri într-o anumită zonă în același timp; chiar dacă unele dintre contoare nu și-au atins încă ținta cumulativă.

Managementul unei largi populatii de utilizatori contorizati necesita cunsotiinte despre apometre, echipement si polite de facturare precum si relatii cu clientii. Politica și procedurile referitoare la dimensionarea și instalarea contoarelor joacă, de asemenea, un rol în eficiența alimentării cu apă și acestea ar trebui revizuite pentru a se asigura că aparatele inadecvate nu sunt instalate din greșeală ca rezultat al deficiențelor de politică. Beneficiile măsurării exacte a clienților, totuși, continuă să se dezvolte deoarece datele privind consumul sunt recunoscute ca fiind esențiale pentru evaluarea programelor de conservare, a metodelor de control al pierderilor și a eficienței economice.

Referitor la manipularea datelor

Acuratetea apometrelor este doar primul pas in a obtine date de consum ale clientilor. In timp ce apometrul trebuie sa asigure o masuratoare exacta , procesele ulterioare , imclusiv citirea contoarelor ( adunata manual sau automatic ), transfer de date catre sisteme de facturare , si operatiunile de arhivare – trebuiesc de asemenea sa fie manipulate cu atentie , sau consumul de apa al clientului ar putea fi distorsionat , sau pierdut in totalitate . In multe retele de apa , nu este deosebit sa gasim date de consum transpuse eronat , ajustate necorespunzator sau arhivate incorect . Daca orice parte din ruta datelor pierde din integritate , este usor de interpretat gresit pierderile aparente drept inacurateti ale apometrelor, cu potentiale consecinte de cost daca deciziile de control al piererilor (cum ar fi inlocuirea unui numar mare de apometre precise ) se bazeaza pe aceste presupuneri false.

Imagine similară

Erori sistematice de utilizare a datelor .

Apometrul clientului este doar inceputul unui drum ,adesea complicat ,care in cele din urma genereaza o cantitate mare de date de consum ale clientilor . Pentru ca majoritatea ,utilitatilor de apa manageriaza date pentru multe mii de consumatori , inacuratetile sistematice pot fi cu usurinta mascate de volumul de date brute .

Erori in transferul de date , facturare , sau procese de arhivare pot rezulta in distorsiuni in data sumara care este in cele din urma documentata drept consum al clientilor .

 

Unele dintre caile prin care integritatea datelor de consum ale clientilor poate fi compromisa sunt :

  • Erori de tranfer a datelor .
  • Erori manuale de citire
  • Erori de echipament
  • Erori procedurale la introducerea datelor in timpul schimabrii de contoare
  • Erori de analiza a datelor
  • Utilizarea unor volume slab estimate în locul măsurătorilor contorului
  • Ajustările de facturare ale clienților acordate prin manipularea datelor privind consumul efectiv măsurat
  • Gestionarea slabă a contului de client: conturile nu sunt activate, pierdute sau transferate în mod eronat
  • Neajunsuri ale politelor si procedurilor
  • În ciuda politicilor de contorizare universală a clienților, anumiți clienți au lăsat în mod intenționat nemetal sau necitit – obișnuiți pentru clădirile deținute de municipalități în utilități de apă administrate de administrațiile locale.
  • Dispoziții care permit conturilor de consumatori să intre în statutul de „nonbilled”, o potențială lacună exploatată adesea de fraudă sau nemonitată ca urmare a unei gestionări defectuoase.
  • Politicile de ajustare care nu țin cont de conservarea consumului real al clienților.
  • Regulile birocratice sau lipsurile de performanță care produc întârzieri în operațiunile de autorizare, contorizare sau facturare
  • Diviziuni organizaționale sau tensiuni în cadrul utilităților care nu recunosc importanța sau „imaginea de ansamblu” a controlului pierderilor de apă.
  • Calea consumului Contorizat !

 

Apometrul clientului inregistreaza precis debitul de apa -> o citire de rutina a apometrului este obtinuta (manuala sau automatica) -> citirile de pe apometre sunt transferate catre sistemul de facturare al clientilor -> consumul clientilor este aratat pe facture de apa si arhivat -> consumul de aggregate este sumarizat prin intermediul datelor intr-un raport .

Imagini pentru apparent water loss

Utilizarea sistemului de facturare al clientului pentru a extrage consumul de apă al clientului

Sistemul de contorizare al clientilor este o trasatura standard a majoritatii retelelor de apa potabila . Venitul este generat prin facturarea către clienți pentru consumul de apă, de obicei pe o bază lunară sau trimestrială. Pentru utilitățile care contorizeaza clienții, sistemul de facturare stochează datele contului clienților, precum și citirile obișnuite ale contoarelor, din care se calculează volumele de consum. Aceste sisteme au fost concepute cu un scop financiar primar – de a genera facturi care au ca rezultat colectarea veniturilor.

În ultimii ani a devenit evident faptul că valoarea datelor privind consumul clienților depășește limitele ofertei de facturare. Datele privind consumul clienților se bazează, de asemenea, pe o varietate de scopuri tehnice. Datele privind consumul sunt necesare pentru evaluarea practicilor de conservare a apei. Este necesar să se dimensioneze în mod realist contoarele clientului și tubulatura de conectare a serviciilor pe o bază individuală și să se dimensioneze infrastructura de alimentare cu apă pe o bază comunitară. Datele de consum sunt necesare pentru a dezvolta modele hidraulice precise. De asemenea, este necesar să asiste programele de control al pierderilor de apă prin separarea componentelor consumului autorizat de componentele pierderilor. Din nefericire, multe sisteme au fost concepute având în vedere doar funcția financiară și utilitățile de apă care utilizează acum și date de sistem de facturare în scopuri inginerești pot face acest lucru fără să știe dacă există controale adecvate pentru a asigura integritatea ingineriei datelor de consum ale clienților. Este important ca managerii de utilități de apă să înțeleagă funcționarea sistemului clienților cu privire la integritatea datelor de consum. Multe sisteme de facturare – în timp ce sunt configurate cu intenții de facturare a sunetului – pot corupe în mod inconștient integritatea tehnică a datelor privind consumul de apă. Unele sisteme, atunci când generează un credit clientului, calculează la negru ajustarea prin modificarea măsurătorilor sau a consumului efectiv.Prin urmare, un credit monetar către client este declanșat prin reducerea, eliminarea sau crearea valorilor negative ale consumului pentru perioada în cauză. Ajustările frecvente în acest mod pot denatura foarte mult consumul real pentru consumatori individuali sau pentru întreaga comunitate. Alte caracteristici de programare în sistemele de facturare ale clienților, create cu intentii financiare bune , ar putea corupe neintentionat date de consum .

Este recomandat să se proiecteze suficiente controale în sistemele de facturare ale clienților, în cazul în care sistemul urmează să fie utilizat atât în ​​scopuri de facturare (financiară), cât și în scopuri operaționale (inginerie).

Acest lucru va proteja integritatea datelor privind consumul clienților, oferind în același timp funcții adecvate de facturare. Funcția principală a majorității sistemelor existente de facturare a clienților este să contabilizeze cu acuratețe veniturile primite de utilitate pentru serviciile prestate clienților individuali.

Operatorii de utilități care se îmbarcă în programele de conservare, modelare hidraulică sau controlul pierderilor de apă trebuie să efectueze o revizuire atentă a funcției și configurației sistemului de facturare pentru a se asigura că sumele efective ale consumului nu sunt modificate neintenționat prin operațiuni de facturare și că sumele consumului clientului din sistemul de facturare sunt neschimbate față de datele generate de contoarele de apă ale clienților. Utilitatea ar trebui să efectueze un exercițiu de diagramă în cazul în care procesul de facturare pentru a identifica orice impact asupra integrității consumatorului clientului, precum și pentru a identifica toate componentele pierderii aparente din procesul de procesare a datelor. Dacă se constată că datele de consum sunt modificate prin operațiuni de facturare, managerul de utilități ar trebui să ia în considerare reprogramarea sistemului de facturare pentru a înregistra atât consumul înregistrat, cât și consumul facturat ca câmpuri separate; asigurând astfel menținerea acurateței funcțiilor de facturare și a datelor consumatorului de consum. Până când acest lucru este pus în aplicare, o estimare a impactului unei astfel de activități de ajustare ar trebui inclusă ca o componentă a pierderilor apărute.

Imagini pentru apparent water loss

Consumul neautorizat

Consumul neautorizat are loc , intr-o anumita masura , in practica in orice retea de apa potabila.Adesea are loc prin actiuni intentionate ale clientilor sau a altor personae care sustrag apa din sistem fara a o plati .

 

Natura si raspandirea consumului de apa neautorizat intr-un sistem va depinde de o combinatie de:

  • Sanatatea economica a comunitatii
  • Valoarea pe care comunitatea o acorda apei ca o resursa
  • Puterea si consistenta politicilor de reglementare a consumului existente in utilitatea de apa
  • Capacitatea fortelor legale existente in utilitatea de apa

 

Valoarea pe care comunitatea si utilitatea de apa o acorda resursei de apa si eficienta manageriala a utilitatii de apa sunt adesea reflectate de cantitatea de consum neautorizat ce are loc . Stabilind trasaturile unei bune contabilitati si a unui program de pierdere a apei-auditul de apa fiind primul-va descoperii inevitabil situatii unde consumul neautorizat are loc .

Consumul neautorizat poate avea loc in multe cai , incluzand :

  • Conexiuni ilegale
  • Conducte deschise
  • Apometre ingropate sau obscure
  • Folosirea eronata a hidrantilor pentru incendiu
  • Linii destinate incendiilor ncontorizate
  • Apometre vandalizate sau decodate
  • Echipament de masurare defect
  • Deschiderea ilegala a valvelor inchise intentionat
  • Nenotificarea companiei de apa pentru a deschide un cont de facturare dup ace folosinta apei a fost inceputa.

Imagini pentru furt de apa

Auditul apei ar trebui sa cuantifice componentele de consum nautorizat care au loc in utilitatea de apa . Pentru audite de apa initiale , sau unde consumul de apa nu este considerat sa fie excesiv , auditorul ar trebui sa foloseasca valoarea data de 0,25 procente din apa distribuita . Acest procent a fost stabilit ca fiind reprezentativ  al componentei de pierdere in auditele de apa compilate global . Pentru utilitati de apa cu audite bine stabilite , sau pentru cei care cred despre consumul neautorizat este excesiv, natura si raspandirea consumului neautorizat ar trebui identificate in mod specific , precum si politele si practicile care ar putea crea oportunitati pentru manipularea echipamentului de masurare pentru a reduce sau a evita plata.  Oportunitatile pentru apa sa fie furata din utilitatea de apa sunt functii ale consumatorilor individuali care ori nu vor ori nu pot platii serviciile de apa . Toate sistemele utilitatii sunt susceptibile aparitiei de consum neautorizat , si aceste aparitii sunt substantiale pentru unii.

Recunoscand ca un numar de utilizatori dintr-o regiune traiesc sub greutati economice majore , utilitatea de apa ar putea decide sa opereze programe ce ofera anumite reduceri , sau alte servicii similare clientilor calificati pentru a mentine serviciile de apa esentiale permisibile . Avand un asemenea program in tandem forte legale agresive de stopare consumului neautorizat , este politica ideala . Nu este niciodata justificat accesul la serviciul de apa intr-o maniera neautorizata bazata pe declaratia unui client asupra greutatilor financiare.Este totusi corespunzator , ca utilitatile de apa sa recunoasca limitarile anumitor client si sa le ofere o cale de a-si procura apa intr-un mod legitim.

Imagine similară

Probleme create de pierderile de apa

Deoarece pierderile evidente nu înregistrează volumul consumului clienților, acestea generează două efecte majore asupra gestionării resurselor de apă:

  • Pierderile aparente induc un anumit grad de eroare în cuantificarea cererii de apă pentru clienți, afectând astfel procesele de luare a deciziilor folosite pentru a determina retragerile de apă necesare, calcularea capacităților adecvate ale infrastructurii de alimentare cu apă și evaluarea practicilor de conservare
  • Pierderile aparente determină companiile de apă să piardă colectarea unei părți din veniturile la care au dreptul

 

Ambele impacte de acest tip pot fi semnificative . Daca un nivel ridicat de pierdere aparenta exista intr-o utilitate de apa , volumul ei inregistrat de consum al clientilor ar putea fi subiectul unui ridicat grad de eroare.

Luați în considerare o utilitate de apă care documentează consumul de 3,65 miliarde de galoane de apă într-un an (10 milioane de galoane pe zi). În cazul în care in auditul de rutină au apărut pierderi evidente egale cu 1 mil gal / zi, consumul real al clienților în cursul anului auditat a fost de 4,015 miliarde de galoane, cu o creștere de 365 mil. Gal. Activitățile care se bazează pe date precise despre clienți sunt compromise de acest grad de eroare. Acestea pot include eforturi pentru a evalua succesul programelor de conservare a apei, utilizarea datelor de consum pentru a atribui cerințe în modelele hidraulice și evaluarea cerințelor comunitare privind apa potabilă necesare planurilor regionale de resurse de apă. Astfel, pierderile aparente reprezintă un grad de eroare care este intercalată într-o gamă largă de procese analitice și de luare a deciziilor privind gestionarea resurselor de apă. Având în vedere că industria apei din Statele Unite este foarte fragmentată, cu multe utilități de apă de dimensiuni diferite existente în orice regiune , gradul de eroare de la pierderile aparente poate fi compensat de diferitele erori existente în multe utilități diferite de apă. Măsurarea nevoilor reale ale clienților pe o bază regională poate fi dificilă fără o apreciere rezonabilă a pierderilor aparente existente în utilitățile publice de apă din regiuni.

Din perspectiva financiară, pierderile aparente pot exercita un impact major asupra liniei de bază a utilităților. Pierderile cauzate de costul serviciilor de utilități pot reprezenta 0,5% până la 5,0% din facturarea anuală a unui utilitar pentru serviciile de apă și de canalizare furnizate clienților individuali. Cu presiuni din ce în ce mai mari din cauza unei varietăți de forțe și a unei finanțări limitate, majoritatea utilităților de apă reprezintă câștiguri importante din recuperarea veniturilor pierdute. Deoarece pierderile aparente sunt cuantificate de cantitatea de apă înregistrată necorespunzător la punctul de livrare al clientului, această apă este evaluată la costul de vanzare care este perceput pentru client. Ratele de apă includ frecvent o încărcătură a apei reziduale care se bazează și pe volumul de consum. Impactul costurilor pierderilor aparente este cu mult mai mare decât impactul pierderilor reale, care sunt de obicei evaluate la costurile variabile de producție pentru tratarea și livrarea apei. Atunci când resursele de apă sunt foarte limitate, pierderile reale pot fi, de asemenea, evaluate la rata de vânzare cu amănuntul, pe baza teoriei că orice apă salvată prin reducerea reală a pierderilor poate fi de asemenea vândută clienților. Pentru majoritatea furnizorilor de apă, tariful cu amănuntul perceput pentru clienți este mai mare decât costurile variabile de producție pentru a furniza apă pentru a acoperi costurile fixe și administrative, îmbunătățirea infrastructurii și rambursarea datoriilor. Prin urmare, pierderile aparente pot avea un impact financiar dramatic asupra fluxului de venituri al întreprinderii de alimentare cu apă .

Impactul veniturilor generate de pierderile aparente creează și o problemă de echitate pentru comunitate. Pierderile aparente apar atunci când cantitatea reală de apă livrată este subevaluată. Prin urmare, o parte din populația clientului obține servicii de apă reduse sau gratuite. Acest lucru înseamnă că populația de consumator care plătește obține servicii de apă reduse sau gratuite. Aceasta înseamnă că populația plătitoare a consumatorilor subvenționează în mod eficient acei clienți care nu plătesc sau nu. Această situație este deosebit de îngrijorătoare deoarece presiunile de aprovizionare a aprovizionării cu apă pot duce la creșterea ratelor de apă, iar clienții plătitori ar trebui să se confrunte cu o forță financiară mai mare pentru întreaga comunitate care utilizează apa. Reducerea pierderilor aparente și recuperarea veniturilor pierdute poate reduce frecvența sau poate amâna necesitatea creșterii ratei apei prin identificarea clienților care nu plătesc și care nu plătesc suficient și adăugându-le în lista de facturare activă.

Recuperarea pierderilor aparente poate crea o îmbunătățire financiară directă a utilității de apă și multe pierderi aparente pot fi recuperate cu un cost relativ mic. Acest lucru este esențial în ceea ce privește obținerea succesului și returnarea rapidă a programului de control al pierderilor de apă. Fondurile recuperate la începutul programului în acest mod pot servi la însămânțarea altor activități în efortul de control al pierderii de apă pe termen lung.

Pe scurt, o evaluare a nivelului general al pierderilor aparente oferă o imagine mai realistă a cererii actuale a clienților comunității și o măsură preliminară a eficienței sistemului de distribuție. Fiabilitatea estimării pierderilor aparente are în vedere toate aspectele cantitative ale contabilitatii și programul de control al pierderilor.

Imagine similară

Controlul pierderilor aparente

Este o tendinta pentru multi in industria de apa potabila sa presupuna ca pierderile aparente ale sistemului lor sunt bazate strict pe inacuratetea apometrelor si ca inlocuirea tuturor apometrelor populatiei contorizate este solutia.

Procesul de audit al apei detaliat în capitolul 2 descrie în mod clar cele trei moduri în care apar pierderi aparente. Este important ca auditorul să asambleze mai întâi auditul de apă și să identifice impactul asupra naturii, cantității și costurilor celor trei componente de pierdere aparentă și să dezvolte o strategie rațională de control al pierderilor. Procesarea sistemului de facturare a clienților este un prim pas recomandat. Este o propunere foarte costisitoare și ineficientă de a implementa o schimbare globală a contorului clientului dacă cea mai mare parte a pierderilor aparente este cauzată de erori ale  sistemului de facturare sau de consumul neautorizat.Totuși, multe utilități de apă au făcut acest lucru și sunt perplexate atunci când, după ce au cheltuit până la milioane de dolari pe noi metri, pierderile lor aparente rămân neschimbate. În schimb, anumite pierderi aparente, cum ar fi erorile de manipulare a datelor în sistemul de facturare a clienților, pot fi admise prin programe de calculator relativ ieftine sau îmbunătățiri procedurale. În acest fel, o remunerație rapidă poate fi obținută prin recuperarea suplimentară a veniturilor. Planificarea strategiei de pierderi aparente pe baza rezultatelor auditului de apă este cea mai bună modalitate de a continua.

 

Validarea de la capăt a auditului de apă

Capitolul 2 detaliază abordarea de tip top-down sau audit preliminar. Odată ce această activitate este finalizată, operatorul de utilități are un bun început de sens al cantităților de componente de pierdere aparentă. Înainte de stabilirea unei strategii definitive, auditorul ar trebui să înceapă să efectueze investigații mai detaliate ale datelor sau funcțiilor sursă pentru a valida datele preliminare și pentru a obține o imagine mai precisă a pierderilor aparente.

 

Procesul de jos în sus implică o activitate detaliată de investigare sau audit, similar auditurilor financiare detaliate efectuate de contabili. Funcțiile de auditare a apei de jos în sus ar trebui să ia în considerare următoarele activități:

Pasul 1 : Analizați funcționarea sistemului de facturare a clienților pentru a identifica deficiențele procesului de manipulare a datelor privind consumul de apă, ceea ce duce la pierderi aparente. Schema de distribuire a fluxurilor de date este o modalitate bună de a efectua analiza.

Pasul 2 : Compilați înregistrările demografice ale contului de bază, inclusiv numărul de metri pe metru, tipul de client și intervalele de consum. Căutați anomalii, cum ar fi grupurile de contoare mici care înregistrează fluxuri cumulative mari sau conturi de contoare mari care înregistrează fluxuri cumulative neobișnuit de mici.

Pasul 3 : Efectuați testarea acurateții contoarelor pentru o varietate de instalații de eșantionare pentru a stabili o înțelegere a stării funcționale a contoarelor .

Pasul 4: Evaluați un eșantion de conturi sau locații pentru potențialul de consum neautorizat.

  • Se recomandă ca analiza sistemului de facturare să fie efectuată întotdeauna ca pas inițial, deoarece lacunele din acest proces ar putea afecta datele care sunt evaluate în ceilalți pași.

 

Erori sistematice de manipulare a datelor.

Pentru majoritatea utilităților de apă potabilă, sistemul de facturare a clienților servește ca sursă a tuturor datelor despre clienți, inclusiv a consumului de apă. De aceea, operatorul retelei de distributie de apă ar trebui să înțeleagă detaliat modalitățile de gestionare a datelor operate in sistemul de facturare al clienților. Construirea unei serii de scheme care conturează diferitele procese de gestionare a informațiilor este o abordare sistematică care poate dezvălui lacune în politică, proceduri sau programare care pot permite apariția pierderilor aparente. Orice astfel de deficiențe care permit clienților aiba acces la apa din sistemul de distributie fără conturi de facturare, fără măsurarea exactă și citirea contoarelor sau permit modificarea necorespunzătoare a datelor privind consumul măsurat pot crea pierderi aparente.

Fiecare utilitar de apă are un proces de facturare a clienților cu caracteristici care sunt unice pentru organizația lor. Prin urmare, fiecare utilitate ar trebui să genereze scheme care să reflecte procesele lor individuale. Prin definirea căilor de flux de date de facturare și a documentelor privind politicile, procedurile și practicile de gestionare a informațiilor, auditorul poate stabili, de obicei, o imagine foarte detaliată a procesului de facturare și a surselor de pierderi aparente cauzate de eroarea de gestionare a datelor. Un mic eșantion de câteva zeci până la câteva sute de conturi de clienți din diferite categorii ar trebui analizat pentru a determina dacă există vreun impact asupra pierderilor. Auditorul ar trebui analizat pentru a determina dacă există eventuale pierderi. Auditorul ar trebui să analizeze eșantioanele de conturi în orice categorie specială de facturare (proprietăți municipale, conturi nebancare), precum și un eșantion din partea celor mai mari consumatori de apă pentru a evidenția probabilitatea apariției unor pierderi aparente.

 

În analizarea operațiunilor sistemului de facturare a clienților, auditorul ar putea lua în considerare:

  • Politică – Sunt politicile raționale, coerente, codificate și bine comunicate în ceea ce privește măsurarea clientului, facturarea, ratele de apă, responsabilitățile pentru conductele de conectare ale serviciului clienți?
  • Proceduri-Nu există proceduri scrise? Sunt procedurile utilizate pentru a se asigura că funcțiile de contorizare, de citire contor și de facturare coerente sunt utilizate pentru toți clienții? Sunt controalele și balanțele integrate în sistem pentru a semnala defalcări sau lacune în proces?
  • Practici – Reflecta practicile actuale mandatele procedurilor?Sunt cititorii de metru, funcționarii de facturare sau angajații similari monitorizați și contorizați în mod corespunzător pentru a detecta și a minimiza erorile umane în transferul datelor privind consumul de apă și pentru a se asigura că se respectă politicile și procedurile?

 

In mod aditional :

  • Sunt anumite clase de clienți, cum ar fi proprietățile municipale, scutite de contorizare și facturare? În caz afirmativ, cum este consumul lor de apă ?
  • Poate clienții să primeasca un statut de nefacturare pentru condiții cum ar fi proprietatile vacante, conturile de deturnare sau de închidere, etc? În caz afirmativ, sunt aceste conturi monitorizate în mod obișnuit pentru a detecta orice consum de apă nefacturat?
  • Sunt estimări ale consumului consumat dacă nu sunt disponibile cititoarele de măsură? Dacă da, cât de corect reflecta estimarea consumul real? Există verificări pentru validarea sau actualizarea periodică a estimărilor?
  • Există o politică de aplicare pentru a împiedica consumul neautorizat? Poate clienții să aiba serviciul intrerupt pentru neplată? În acest caz, un număr semnificativ de clienți reactivează ilegal serviciul lor? Există un mecanism pentru detectarea și împiedicarea acestei activități?
  • Includ algoritmii de programare ,algoritmi de facturare care modifică în mod nejustificat datele de consum măsurate efectiv?
  • Sunt funcțiile de măsurare, citire și de facturare monitorizate și urmarite în mod activ prin emiterea de rapoarte de management de rutină care sunt structurate pentru a rezuma performanța, a identifica tendințele și a anomaliile de pavilion?
  • Tendințele privind consumul și facturarea clienților sunt evaluate în mod regulat pentru a discerne tendințele specifice și globale privind consumul și modelele de pierderi ca răspuns la programele de conservare, controlul pierderilor sau tendințele demografice, cum ar fi creșterea în sectorul industrial?

 

Acestea sunt doar câteva din întrebările pe care le-am putea pune în timpul auditului de jos în sus al procesului de gestionare a datelor. Pentru fiecare utilitate de apă, pot exista anumite procese unice care ar trebui să fie examinate de către auditor.

 

Imagine similară

Acuratetea apometrelor :

Pentru acele utilități de apă care măsoară clienții, traseul de date privind consumul începe de la contorul clientului cu debitul măsurat de respectivul dispozitiv.

Mărimea acurateții are trei componente: în primul rând, capacitatea fizică de a înregistra în mod fiabil un volum de material prelucrat într-o anumită perioadă de timp și, în al doilea rând, dimensiunea adecvată a contoarelor pentru a înregistra în mod precis modelul de consum al clienților. În cele din urmă, tipul adecvat de contoare trebuie utilizat într-o aplicație dată.

Contoarele pentru clienți trebuie să funcționeze corespunzător și să fie dimensionate corespunzător pentru modelele de cerere ale clienților. În cele din urmă, tipul adecvat de contoare trebuie utilizat într-o aplicație dată. Contoarele pentru clienți trebuie să funcționeze corespunzător și să fie dimensionate în mod adecvat modelului cererii clienților, dacă acestea trebuie să evite fluxurile de sub-înregistrare, cauzând scăderea consumului și pierderea veniturilor. Aparatele de apă care utilizează cele mai bune practici de management pentru gestionarea contoarelor au probabil o înțelegere aprofundată a demografiei clientului lor și a acurateței diferitelor contoare în sistemul lor. Numeroase utilități de apă, însă, nu sunt actualizate cu starea populației contoarelor lor. Nu este neobișnuit ca un administrator de utilități de apă să moștenească o populație de metri care a fost instalată 15,20 sau 25 de ani în urmă, dar nu a experimentat testarea continuă a contoarelor , rotația sau dimensionarea corectă. În astfel de cazuri, mărimea, tipul, forma și performanța populației contoarelor sunt, de obicei, prost documentate și înțelese. Este important să se realizeze colectarea datelor de la baza în sus și investigațiile pentru a stabili nivelurile demografice și de precizie de bază ale populației contoare.

Imagine similară

Demograficele contoarelor.

În cazul în care nu sunt cunoscute caracteristicile populației nete, auditorul poate aproba cercetarea utilizând înregistrările de cumpărare și instalare, înregistrările de facturare, istoricul reclamațiilor clienților și rezultatele testelor de precizie ale măsurătorilor pentru a compila informații privind dimensiunile, tipurile, producătorii, vârstele și nivelurile cumulate de consum ale contoarelor consumatorilor.

Deoarece tehnologia contoarelor se inbunatateste in permanenta , noi tipuri si modele de apometre sunt introduse adesea in marketul de apa . Multe utilitati de apa achizitioneaza apometre in loturi pe timpul unui proces competitiv de licitare și, pe perioade lungi de timp, instaleaza treptat o varietate de mărci și modele în sistemul lor, în special în clasele de apometre inalte . Este important ca auditorul să aibă un sens rezonabil cu privire la demografia populației contorizate, pentru a stabili o testare a sunetului, dimensionarea corectă și strategia de rotație.

Pentru a determina acuratetea fizica o contoarelor populatiei,multe utilitati de apa opereaza propriile facilitati de testare si echipament , si performeaza teste de acuratete a apometrelor care au fost scoase din uz in mod constant . Pentru aceste operațiuni, testarea grupurilor țintă de metri poate fi ușor adaptată. Aparatele de apă care nu au instalații proprii trebuie să-și externalizeze testarea la companiile de specialitate.

Manualele de orientare AWWA privind contoarele oferă instrucțiuni excelente privind testarea preciziei contorului. În general, testele de precizie trebuie efectuate la debite mici, medii și mari. Pentru contoarele mici alocate locuintelor, pot fi testate grupuri de eșantioane de apometre.O probă selectată aleatoriu, de la câteva zeci până la câteva sute de metri (în funcție de mărimea contoarelor populatiei), poate fi selectată și testată. De asemenea, ar trebui să se testeze un eșantion separat de apometre cu consum cumulat ridicat. Rezultatele testării anterioare pot contribui la elaborarea unei strategii de schimbare pe termen lung a apometrului pe baza nivelului consumului cumulativ atunci când acuratețea începe să scadă. De asemenea, pentru testarea și / sau rotația trebuie să fie identificate și contoarele mari, selectate, inclusiv 1-in și 2-in metri, o gamă medie care uneori este ignorată de utilități. Contoarele mari înregistrează în mod obișnuit volume mari de fluxuri și contribuie cu mari proporții de venituri. Testarea mare a contoarelor va confirma capacitatea contoarelor de a capta venituri optime.

Pentru a determina dacă contoarele sunt dimensionate corespunzător pentru clienții existenți, poate fi identificat un eșantion reprezentativ de contoare mari pentru înregistrarea datelor pentru a confirma profilul consumului de apă al clientului. În cazul în care contoarele mari au fost în funcțiune de mai mulți ani, fluxurile clientilor actuali pot să nu corespundă cerințelor la momentul instalării contorului. Este posibil ca fluxurile slabe să nu fie înregistrate de niște contoare mari și vechi, iar logarea datelor poate dovedi necesitatea redusării contorului existent la o dimensiune corespunzătoare.

Multe contoare foarte precise sunt disponibile pentru industria de apă potabilă. Instalarea și întreținerea contoarelor ar trebui să fie inclusa ca parte a funcțiilor continue ale utilității de apă; prin urmare, fondurile ar trebui să fie incluse în buget pentru a se potrivi testelor periodice și rotației contoarelor clienților. Punerea în aplicare a unui program care testează în mod curent grupuri de contoare poate fi o modalitate eficientă și economică de a menține lotul de contoare curent iar programul ar furniza date esențiale pentru a dezvolta un plan rațional de schimbare a metrului pe termen lung pentru contoarele populatiei.

Imagine similară

Cosnumul neautorizat

Nici o utilitate de apă nu este imună la apariția consumului neautorizat, numai în măsura în care apariția variaza. Consumul neautorizat se produce ca urmare a politicilor, practicilor și supravegherii slabe ale utilității de apă și a acțiunilor deliberate de către un segment al populației de consumatori, stabilit pe baza evitării plății pentru serviciul de apă.

Utilitatile de apă pot exercita controlul asupra consumului neautorizat prin:

  • Detectie –abilitatea de a devenii constient de consumul neautorizat in manierele sale
  • Imputernicire- abilitatile de a oprii aceste consumuri neautorizate si de a aplica penalitatile necesare.

 

Utilitatile de apa ar trebui sa aiba mecanisme pentru a detecta trendurile de consum nautorizat. Auditorul ar trebui sa revizuiasca oportunitatile pentru folosinta neautorizata a hidrantilor de incendiu si sa se asigure ca o politica rationala in privinta acestora exista. Analiza fluxurilor proceselor sistemului de facturare a clienților oferă auditorului o perspectivă asupra lacunelor care permit consumul neautorizat să intervină și să treacă neobservate în utilitatea de apă. După identificare, lacunele pot fi adesea închise rapid prin corecții procedurale, de programare sau de autorizare, realizând o întoarcere rapidă din veniturile suplimentare.

Imagini pentru furt hidranti

Datele de facturare trebuie revizuite pentru tendințe suspecte care ar putea reflecta consumul neautorizat. De exemplu, conturile active care înregistrează citirile neschimbate ale contoarelor (consum zero) pentru ciclurile de facturare consecutive ar putea fi o indicație a manipulării. Inspecțiile de la domiciliu pot fi efectuate pe conturi de consum zero selectate pentru a determina dacă se produce consumul real. Supapele de închidere către sistemele de apă vecine trebuie să fie inspectate periodic pentru a se asigura că acestea sunt în poziția corectă. Dacă utilitatea permite ca serviciul pentru clienți să fie reziliat din cauza unei delicte de plată, ar trebui efectuate inspecții aleatorii pentru a se asigura că clienții nu și-au reactivat în mod ilegal serviciul. Modificarea apometrului de catre client poate fi controlată în mod rentabil prin dispozitive de blocare care sunt disponibile în comerț la prețuri competitive pentru toate dimensiunile și configurațiile contoarelor. Toate aceste acțiuni sunt tipice procedurilor,, de jos în sus’’pe care utilitățile le pot întreprinde pentru a controla consumul neautorizat.

 

Pentru controlul consumului neautorizat pe termen lung, utilitatea de apă ar trebui să utilizeze politici eficiente și capacități de executare. Acest lucru poate necesita modificări în reglementările, statutele sau codurile existente și crearea unora noi. Implementarea unor astfel de schimbări în aceste departamente  poate fi sensibilă din punct de vedere politic și necesită eforturi calificate pe perioade de timp potențial lungi; totuși, un cadru juridic puternic va permite în cele din urmă utilității de apă să opereze cu puteri de executare pentru a menține consumul neautorizat la un minim economic.

Imagine similară

 

 

Dezvoltarea strategiei de control al pierderilor aparente

 

  • In cadrul unui tabel grafic se definesc urmatoarele niveluri de pierdere aparenta :

 

  1. Volumul current de pierdere aparenta listat in auditul de apa .
  2. Nivel-țintă specific utilitar pentru pierderi aparente. Conceptual, acesta este nivelul economic al pierderilor aparente (ELAL) sau nivelul la care costul eforturilor de control al pierderilor este egal cu economiile obținute din recuperarea pierderilor.
  3. Pierderile aparente anuale inevitabile (UAAL) Acesta este un nivel conceptual al pierderii care reprezintă cel mai scăzut nivel care ar putea fi atins dacă s-ar putea exercita toate controalele posibile ale pierderilor. Spre deosebire de pierderile reale anuale inevitabile care au un calcul stabilit, nu există în prezent o formulă stabilită sau o valoare de referință pentru UAAL. Discuțiile privind mijloacele de elaborare a unui calcul pentru UAAL continuă.
  4. Există, de asemenea, patru coloane care reprezintă modul în care apar pierderile aparente. Direcțiile duale ale săgeților reflectă faptul că, prin exercitarea controlului asupra fiecărei componente a pierderii, volumul total anual al pierderilor poate fi redus. Săgețile reflectă de asemenea faptul că lipsa controlului acestor componente duce la creșterea volumului total al pierderilor aparente.

 

  • Controlarea pierderilor din toate domeniile de activitate este un efort de diminuare a randamentelor, deoarece multe pierderi pot fi complet eliminate. Atunci când pierderile sunt agresive, reducerile relativ mari pot fi obținute de-a lungul timpului într-un program de control al pierderilor; acest lucru este cunoscut sub numele de ,,hanging fruit’’(fructul agitator). Cu toate acestea, reducerea suplimentară a pierderilor necesită tot mai mult efort pentru a recupera costurile si profiturile tot mai mici.
  • La stabilirea unei ținte de reducere a pierderilor aparente, există un punct de rentabilitate, dincolo de care efortul de control al pierderilor costă mai mult decât recuperările probabile. În acest caz, efortul suplimentar de control al pierderilor nu are un scop economic. Acesta este ELAL sau targgetul optim de recuperare al pierderilor aparente .
  • Analiza cost-beneficiu pentru reducerea erorilor contorului trebuie să recunoască cu siguranță că există costuri semnificative acolo unde acestea există, incluzând cheltuielile cu personalul de administrare și de facturare pentru a gestiona erorile, rambursările și costurile pentru verificarea citirilor.
  • Pentru fiecare componentă a pierderii aparente, este necesar să se analizeze cauza și să se determine de ce apar aceste erori. Este posibil să se ia în considerare diferite soluții pentru a reduce aceste pierderi. Soluțiile posibile ar putea varia de la îmbunătățirea auditului, rapoarte noi pentru a identifica aceste erori sau o formare mai bună ca eforturi cu costuri reduse pentru implementarea completă a AMR sau un nou sistem de facturare la celălalt capat al spectrului. Solutiile de reducere a pierderilor aparente cauzate de erorile de citire a contorului pot varia de la o instruire mai buna pentru cititorii de metru, o auditare imbunatatita a citirilor contoarelor si o aplicatie software mai buna pe computerele de citire a contoarelor manuale pana la implementarea unui sistem AMR complet. Costul fiecăreia dintre aceste soluții alternative ar trebui comparat cu recuperarea veniturilor proiectate din reducerea pierderii aparente, iar soluțiile clasificate în termeni de cost-beneficiu. Numai acele soluții cu un raport cost-beneficiu suficient de atractiv sau cu o perioadă de returnare ar trebui să fie incluse în planul aparent de control al pierderilor. În mod evident, scara și forma curbei costurilor pentru soluții la diferitele componente ale pierderii aparente ar putea fi foarte diferite și vor varia de la utilitate la utilitate. Până când nu s-au întreprins cercetări suplimentare, este de competența fiecărui furnizor de apă să dezvolte costuri specifice de utilitate și curbe de cost pentru diferitele componente ale pierderii aparente pe care le percep ca fiind semnificative.

 

Din păcate, nu există un singur compozit ELAL pentru un utilizator particular de apă. Va exista un ELAL pentru fiecare soluție aparentă de control al pierderilor luate în considerare, iar ELAL global pentru utilitate va fi suma fiecărei soluții pentru diferitele componente ale pierderilor aparente selectate. Prin urmare, mijloacele actuale de dezvoltare riguroasă  ELAL reprezinta o sarcină exigentă care nu poate fi executată fără date considerabile. În acest moment, Grupul de Lucru pentru Pierderile de Apă IWA lucrează în prezent pentru a dezvolta o metodă mai simplă de obținere a ELAL.

Imagine similară

În mod evident, abordarea actuală de identificare a ELAL este extrem de intensă și consumatoare de timp. În timp ce lucrările sunt întreprinse pentru a dezvolta o metodă mai simplă pentru a calcula ELAL, utilitățile de apă pot continua o analiză sumară a pierderilor aparente și pot identifica nivelurile aproximative ale reducerii aparente a pierderilor . Dacă un furnizor de apă începe doar să-și verifice aprovizionarea cu apă, este foarte probabil că există pierderi aparente considerabile și va fi economic să recuperăm un volum relativ mare de pierderi. În loc de o analiză complexă a pierderilor aparente, următoarele recomandări sunt oferite ca puncte de pornire standard pentru utilitățile de apă în controlul pierderilor aparente:

  • Graficul de citire a procesului de citire și facturare a contorului clientului – înțelegerea acestui proces și identificarea oricăror pierderi sau lacune care permit apariția pierderilor aparente sunt fundamentale pentru gestionarea tuturor componentelor pierderii aparente. În plus, acest exercițiu poate fi realizat în mare măsură într-o manieră tip dextop, cu resurse și costuri limitate, și poate identifica o serie de componente de pierdere care sunt corectate rapid și ieftin prin modificări de politici, procedurale sau de programare pe calculator
  • Cu excepția cazului în care populația contoarelor de telecomunicații este foarte tânără și bine documentată, efectuați teste anuale cu privire la precizia contorului pe un eșantion de contoare. Acest număr poate fi mic, la 50 de teste pe an, cu 25 de metri selectați aleator și 25 de metri care au înregistrat un consum cumulativ ridicat. Datele din această testare vor reprezenta o reprezentare preliminară a stării actuale de precizie a populației contoare existente, iar tendința anuală va dezvălui în cele din urmă punctele la care contoarele își pierd în mod semnificativ precizia ca urmare a volumului cumulat trecut prin contor.

Imagine similară

Elaborarea unui plan de protecție a veniturilor pentru a controla pierderile aparente în compania de apă județeană:

 

Impactul cel mai semnificativ al pierderilor aparente asupra administratorilor de utilități de apă sunt veniturile neacceptate. Prin urmare, termenul ,,programul de protecție a veniturilor’’ este utilizat pentru a identifica procedurile gazdă introduse pentru a proteja baza de venit a întreprinderii prin controlul pierderilor aparente. Așa cum sa observat anterior, un număr de componente distincte și subcomponente ale pierderilor aparente apar în utilitățile de apă; prin urmare, un program de protectie de venit trebuie să fie adaptat la nevoile individuale ale utilității de apă.

  • Ar trebui dezvoltate planuri de protecție a veniturilor prin analizarea fiecăreia dintre cele trei componente ale pierderilor aparente: inexactitatea contorului de date, erorile de manipulare sistematică a datelor și consumul neautorizat. Datele din auditul de apă ar trebui evaluate pentru a stabilii impactul relativ pe care fiecare componentă îl exercită asupra utilității de apă.

Imagini pentru apparent water loss

 

Controlul Pierderilor Aparente : Un rezumat

Pierderile aparente distorsionează măsurarea volumului consumului de apă al clienților și cauzează pierderi de venituri ale utilităților de apă. Controlul pierderilor aparente rezulta in date de consum pentru serviciul populatiei , mai exacte, si ofera un portret mai bun al cererii de apa din partea comunitatii. Acest lucru este de ajutor ,in mod particular , in regiuni ce au resurse de apa limitate sau care se confrunta cu seceta sau lipsuri de apa .

Controlul pierderilor aparente poate fi totuși foarte eficient din punct de vedere al costurilor, deoarece corecțiile inițiale pot necesita o activitate relativ ușoară, cu o posibilă rata de venit ridicată. Este adesea avantajos să se țintească controlul aparent al pierderilor la începutul programului de control al pierderilor de apă pentru a genera rapid recuperări care pot duce la alte activități de reducere a pierderilor, în special la reducerea pierderilor reale. Controlul pierderilor este întotdeauna un efort de reducere a randamentului, dar este probabil ca multe utilități de apă să aibă pierderi aparente semnificative, care pot fi recuperate în mod rentabil pentru a sporirea fluxului de venit al utilităților și pentru a promova în continuare programul de control al pierderilor de apă.

 

VIP